ΤΟ "ΠΩΣ" ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ
- kikagiax
- 16 Ιαν 2022
- διαβάστηκε 2 λεπτά

? Πόσο καιρό θα έρχομαι;
? Πώς θα καθαρίσει η άρθρωσή του;
? Δεν έχει καθαρίσει η ομιλία του ακόμα όταν μιλάει στο σπίτι, πώς θα γίνει αυτό, πόσο χρόνο θέλει ακόμα;
Τα παραπάνω είναι ερωτήματα που συνήθως θέτουν τόσο οι γονείς όσο και φυσικά τα ίδια τα παιδιά, είτε άμεσα και λεκτικά, είτε έμμεσα μέσω της συμπεριφοράς τους!
Επειδή το άγνωστο αγχώνει πολλούς, η ΠΥΡΑΜΙΔΑ (παράδειγμα για το φώνημα /Σ/ παρουσιάζεται στην πιο κάτω εικόνα) δημιουργήθηκε τόσο για να δομήσει την θεραπεία της άρθρωσης[1], όσο και για να ενημερώσει γονείς και παιδιά για τα στάδια που χρειάζεται να περάσουμε παρέα για να ολοκληρωθεί η θεραπευτική δουλειά.

Η διάρκεια της παρέμβασης, αν και φαίνεται γρήγορη μέσα από αυτή την ΠΥΡΑΜΙΔΑ, επηρεάζεται από τους παρακάτω παράγοντες και ίσως, όχι μόνο:
1. Ηλικία - Ωρίμανση παιδιού
2. Αυτονομία του παιδιού – δυνατότητα του παιδιού να λειτουργεί αυτόνομο σε καθημερινές δραστηριότητες και να βρίσκει λύσεις. Έχει παρατηρηθεί από την κλινική εμπειρία ότι, όσο πιο αυτόνομο είναι ένα παιδί στην καθημερινότητά του, αλλά και όσο πιο ανεξάρτητο και σίγουρο για τον εαυτό του, τόσο πιο μεγάλη θέληση έχει για την διαδικασία της θεραπείας
3. Θέληση για αλλαγή άρα και διόρθωσης του ήχου στόχου ή των ήχων στόχων
4. Γενική καταληπτότητα του παιδιού – όσο πιο μειωμένο ρεπερτόριο καθαρών ήχων τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια της θεραπείας
5. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ – η ανάγκη για έμμεση και άμεση συμμετοχή στην καθημερινή εξάσκηση του παιδιού, στην ενθάρρυνση αλλά και στην ενίσχυση της φιλοσοφίας «στα δύσκολα δεν τα παρατάμε» συμβάλλουν ιδιαίτερα στην όλη διαδικασία της παρέμβασης και βοηθάνε εμάς τους θεραπευτές να βοηθήσουμε περισσότερο τα παιδιά. Δύσκολο δεν είναι μόνο να πω καθαρά το /Σ/… δύσκολο είναι να μαζέψω και τα πράγματά μου ίσως, να βάλω τα παπούτσια μου….Οτιδήποτε δυσκολεύει το παιδί είναι καλό να βρίσκονται τρόποι να ανταπεξέλθει μόνο του, γιατί έτσι θα συμβάλει από μόνο του και στην θεραπευτική διαδικασία. Αν, δυστυχώς, τα δύσκολα παρουσιάζονται μόνο στην Λογοθεραπεία, γιατί στο σπίτι γίνονται όλα τα δύσκολα από τους μεγάλους, το παιδί, ο θεραπευτής αλλά και ο γονιός μπορεί να νιώσουν το συναίσθημα της ακύρωσης και να μην υπάρξει η εξέλιξη που θα θέλαμε.
Έχοντας αυτή τη γνώση, δηλ. την εικόνα της Πυραμίδας, το άγχος του παιδιού μειώνεται και η συνεργασία γίνεται πιο εποικοδομητική. Είναι σε θέση να «σβήσει» ζωγραφίζοντας τα στάδια που περνάει και έτσι να πάρει από μόνο του την ενθάρρυνση που χρειάζεται για να προχωρήσει στα επόμενα στάδια! Το εσωτερικό κίνητρο είναι πάντα ο μεγαλύτερος και ο καλύτερος σύμμαχός μας σε όλη αυτή τη διαδικασία!
Βλέπετε, εμείς μάγοι και μάγισσες δεν είμαστε! Δεν μπορούμε να αλλάξουμε κανέναν χωρίς την δική του συμβολή. Μπορούμε όμως να δώσουμε τέλειες και ενδιαφέρουσες συνταγές για μαγικά φίλτρα, αρκεί τόσο το παιδί όσο και ο γονιός να θελήσουν να τις ακολουθήσουν!
[1] Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για καθαρή θεραπεία άρθρωσης και όχι Φωνολογική διαταραχή ή Δυσπραξία
<a href="https://www.freepik.com/photos/people">People photo created by benzoix - www.freepik.com</a>
Κίκα Γιαξόγλου
BSc Λογοπεδικός-Λογοθεραπεύτρια, MEd Αυτισμός
Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική Επικοινωνιακών Διαταραχών
Κυπρίων Αγωνιστών 1, Ραφήνα
Τηλ: 2294028775 • Κινητό: 6940779411
E-mail: kikagiaxoglou@gmail.com
Commenti